Okres pandemii był czasem, kiedy ilość wizyt w salonach kosmetycznych była znacząco ograniczona. Jednocześnie był to czas, w którym łatwiej było odetchnąć od codziennych obowiązków spojrzeć na biznes trochę z innej perspektywy i zastanowić się co zrobić by klienci chętniej dokonywali rezerwacji. W tym artykule przedstawiamy kilka propozycji.

Wysokie standardy higieniczne obecnie są dobrym sposobem na budowę przewagi konkurencyjnej

Przede wszystkim podczas pandemii kluczowe jest bezpieczeństwo, dlatego musisz zadbać o informowanie klientów o zasadach jakie wprowadził Twój salon by zachować wysokie standardy higieniczne. Przedstaw klientom, dlaczego to właśnie w Twoim salonie mogą czuć się najbezpieczniej. Jeszcze w 2019 roku, kwestie higieny były ważnym, aczkolwiek często pomijanym (przez klientów) czynnikiem. Od 2020 spojrzenie na to zagadnienie mocno się zmieniło i jest sposobem na budowanie przewagi konkurencyjnej.

Promocja

Jeśli notujesz przestoje w rezerwacjach, możesz zastosować tradycyjne metody promocyjne. Obniżka ceny (np. happy hours), reklama banerowa lub przedstawienie informacji o promocji na jakąś dodatkową usługę w sposób ustny podczas wizyty to sprawdzone metody, które od czasu do czasu warto wykorzystywać. Należy pamiętać o tym, że promocje powinny być zrozumiałe i rzeczywiście atrakcyjne z perspektywy klienta. Jednocześnie salon kosmetyczny, również powinien widzieć wartość dodaną w tym, że klient się na określoną promocję skusi.

Bądź w kontakcie ze swoimi klientami

Naszym zdaniem szczególnie ciekawym rozwiązaniem wydaje się bycie w stałym kontakcie z klientami. Buduj bazę swoich stałych klientów i na bieżąco informuj ich o terminie, w którym najprawdopodobniej warto byłoby zamówić wizytę. Zachęć swoich klientów do rezerwacji wizyt z pewnym wyprzedzeniem. Do tego celu możesz wykorzystać np. system rezerwacji do salonu fryzjerskiego lub kosmetycznego. To bardzo proste, jednak wciąż wiele salonów nie stosuje tak wydawałoby się podstawowej kwestii w zakresie zarządzania salonem kosmetycznym.