Wyrażanie własnej osobowości przez ciuchy to temat rzeka. Niedawno spotkaliśmy z takim pojęciem jak “psychologia ubioru”. W tym artykule pragniemy się temu dokładniej przyjrzeć.
Bez wątpienia strój jest jak wizytówka, niektórzy ubranie potrafią nazwać drugą skórą. Jakkolwiek przyjętego stylu ubioru nie nazywać przyznać trzeba, że strój wyraża osobowość, charakter i nastrój. Fakt, że czasami ocenianie kogoś po ubiorze to opieranie się na stereotypach ale jednak czy tego chcemy czy nie – strój jest oceniany przez innych. Z tego faktu wynika wiele minusów takich jak wcześniej wspomniane stereotypy ale obok minusów łatwo znaleźć plusy! Za pomocą ubioru możemy innym niewerbalnie przekazać informacje o naszym światopoglądzie oraz poczuciu estetyki.
Strojem komunikujemy światu jaką mamy osobowość. Obszerne bluzy, powyciągane swetry oznaczają że właścicielka tych ciuchów raczej wycofuje się z wszechobecnego blichtru i mainstreamu. Jednocześnie szpilki, krótka spódniczka i obszerny dekolt mogą komunikować większą chęć do nawiązywania kontaktów (często z płcią przeciwną). Oczywiście podane tutaj przykłady są przerysowane. Jednak ciężko nie odnieść wrażenia że trochę inaczej oceniamy dziewczynę w trampkach i nudnym wyciągniętym swetrze oraz kobietę w szpilkach i opiętej sukience. Oczywiście wybór jednego lub drugiego stroju mocno zależy od okazji. Jednak trzeba zgodzić się ze stwierdzeniem, że w każdym ubiorze jest co najmniej kilka procent naszej osobowości.
Jak najprościej wyrażać osobowość za pomocą ubioru?
Naszym zdaniem znakomitym rozwiązaniem są spersonalizowane ubrania. Ciuchy w popularnych sieciówkach opierają się na schematach bo są produkowane na masową skalę.
Na szczęście obecnie możemy zaprojektować własne ciuchy. Najlepiej w tym celu podjąć współpracę z krawcem, co niestety może być trochę kosztowne. Zdecydowanie prostszym i tańszym rozwiązaniem jest skorzystanie z kreatorów do projektowania ubrań. Zazwyczaj tego rodzaju narzędzia można znaleźć pod takimi frazami jak “projektowanie koszulek” lub “koszulki z własnym nadrukiem”.