Jak zrządzać salonem fryzjerskim w sposób efektywny? Na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę, aby fryzjerski biznes był rentowny? Takie pytania zadaje sobie każdy właściciel salonu fryzjerskiego. W niniejszym artykule przedstawiamy garść wskazówek, które mogą okazać się pomocne.

Lokalizacja

Fryzjerstwo jest takim rodzajem biznesu, w którym dobrze dobrana lokalizacja potrafi bardzo dużo zmienić. Umiejscowienie gabinetu w ruchliwym miejscu miasta ma duże znaczenie. Fakt, że fundamentem są umiejętności fryzjerskie i niektórzy dobrze sobie radzą działając mobilnie. Ale nie da się zapomnieć o tym, że lokalizacja ma realny wpływ na łatwość pozyskiwania klientów. Wynajęcie lokalu w lepszym miejscu jest kosztowniejsze, ale jest to inwestycja, która w wielu przypadkach jest po prostu uzasadniona.

Długoterminowe relacje z klientem

W branży health & beauty a już w szczególności w fryzjerstwie jest tak, że klienci bywają bardzo lojalni. Jeśli zadbamy o dobre relacje z klientami to jesteśmy w stanie wypracować stałą bazę klientów. Jak wiadomo, w ten sposób możemy łatwo sprawić, że biznes będzie miał solidne podstawy w postaci regularnego dochodu.

Efektywny harmonogram pracy

Pod pojęciem efektywnego harmonogramu pracy kryje się brak tak zwanych okienek. Czas, w którym nie ma klienta w salonie co innymi słowy oznacza, że nie ma kogo obsłużyć jest pewnego rodzaju kosztem. Czym więcej takich „okienek” (czytaj kosztów) unikniemy tym lepsza będzie efektywność naszej pracy. Wydaje się to oczywiste, jednak nawet bardzo doświadczone salony fryzjerskie nie zawsze potrafią efektywnie zarządzać kalendarzem. Tak naprawdę krótkie przerwy w przeciągu całego dnia, tygodnia lub tym bardziej miesiąca są nie uniknione. Jednak zastanowienie się nad tym jak można je zniwelować jest kluczem do optymalizacji procesów w salonie fryzjerskim. Jednym z ciekawych rozwiązań jest zastosowanie kalendarza elektronicznego, który z reguły ułatwia zarządzanie rezerwacjami.

Salony, które są otwarte na nowinki technologiczne mogą nawet pójść o krok dalej i mogą postawić na kalendarz online, za pomocą którego klienci mogą dokonywać rezerwacji przez stronę internetową lub aplikację mobilną. W tym przypadku, poza tym, że zarządzanie rezerwacjami jest prostsze to dochodzi jeszcze czynnik wizerunkowy. Salony z branży health & beauty, które stosują tego typu działania są postrzegane jako nowocześniejsze i bardziej profesjonalne.