Stare porzekadło głosi: „Jak Cię widzą, tak Cię piszą”. To niestety prawda, szczególnie jeżeli chodzi o reklamę swojej firmy. Jak zatem poprawić wizerunek swojego biznesu, aby przyciągnąć klientów? W co warto zainwestować aby odnieść sukces?

Firmowe gadżety do promocji

Najlepszym sposobem na reklamę, to dać potencjalnemu klientowi jakąś wartość (coś co jest dla niego użyteczne), co będzie jednocześnie wyposażone w logo i dane Twojej firmy. Na targi lub spotkanie z klientem warto się zaopatrzyć w firmowe gadżety. Przykładem mogą być materiałowe torby na zakupy, czy koszulki z nadrukiem. Dobrze sprawdzają się długopisy i notatniki z z firmowym logo. Jeżeli jesteście zakładem produkcyjnym zastanówcie się czy możecie stworzyć jakiś przydatny upominek, który możecie rozdawać na targach (oczywiście za wizytówki). Ciekawym przykładem jest wiodący producent laserów do cięcia profili, który wycinał potencjalnym klientom malutkie grille na ich oczach. Takie rozwiązanie przyciąga klientów i jest jednocześnie prezentacją Waszych możliwości.

Jak dbać o swój wizerunek?

Również wygląd Twojego biura, czy zakładu pracy ma duże znaczenie. Warto zadbać nie tylko o część reprezentatywną, ale o całość. Porządek i dobra organizacja zawsze jest dobrze odbierana przez klientów. Coraz częściej wyposaża się pracowników biurowych w firmowe koszule, co sprawia, że klient czuje się jak w dużej korporacji. Trzeba też zadbać o odpowiednią odzież roboczą. Koszulki z nadrukiem firmowym będą dodatkową reklamą jeżeli Twoja ekipa pracuję w terenie. Trzeba również odpowiednio oznaczyć firmowe pojazdy. Duże reklamy dobrze będą się sprawowały na samochodach dostawczych i ciężarowych, natomiast mniejsze lepiej ozdobić skromniej (łatwiej będzie je sprzedać po zakończeniu leasingu).

To co widać na pierwszy rzut oka, czyli estetyka Twojej firmy, ma bardzo duże znaczenie przy pozyskiwaniu klientów. Wśród rosnącej konkurencji trzeba jakoś przyciągnąć klienta, aby w ogóle zechciał z nami rozmawiać. Dlatego koszty związane z wyglądem naszej firmy są ważną pozycją, którą należy koniecznie uwzględniać w budżecie. Po za tym, każdemu pracuję się przyjemniej w ładnym otoczeniu.