Mówi się, że reklama jest kluczem do sukcesu w biznesie – i wiele tak naprawdę jest w tym prawdy. Bez niej przecież nie trafilibyśmy do klientów, a nawet jeśli to nie byłoby to stabilne i wystarczające do przeżycia „trafianie”. Własnie dlatego warto zainwestować coś, co sprawi, że zainteresowane naszą ofertę osoby będą do nas wracały. W coś, co zostanie z nimi na nieco dłużej.

Jakie formy reklamy powinniśmy PORZUCIĆ

Zabierając się za reklamowanie własnego biznesu z pewnością pomyślimy o jednym – reklamie bezpośredniej. Są nią najczęściej wszelkiej maści ulotki i broszury reklamowe. Korzystanie z nich może okazać się sporą stratą pieniędzy. Tak naprawdę bowiem obecnie bardziej odchodzi się od tych metod marketingowych. Wynika to przede wszystkim z ich słabej skuteczności – niech pierwszy rzuci kamieniem ten, który nie wyrzucił ulotki do kosza niedługo po jej otrzymaniu, bez zapoznania się z jej treścią. No właśnie.

W co zatem zainwestować?

Doskonałym rozwiązaniem w dzisiejszych czasach jest przeznaczenie swoich pieniędzy na pomysłowe, a zarazem przydatne (na to należy zwrócić szczególną uwagę) gadżety reklamowe. Ich plusem jest bardzo dużo „przeżywalność” – w przeciwieństwie do wspomnianych ulotek, mało kto decyduje się na wyrzucenie przydatnego gadżetu. Ba, jeżeli zostanie on prawidłowo wybrany i w odpowiedni sposób wręczony, a jednocześnie będzie użyteczny, sprawi, że wieść o naszym biznesie będzie niesiona znacznie dalej, niż w obszar związany z obdarowanym potencjalnym klientem.

Wynika to przede wszystkim z tego, że po dostaniu super prezentu obdarowany najczęściej pochwali się tym swoim znajomym – w końcu dostał coś fajnego zupełnie za darmo. Nawet jeśli on i jego znajomi zaledwie mimochodem spojrzą na grawer czy nadruk znajdujący się na gadżecie, w jakiś sposób zawarty na nim przekaz (nazwa, slogan czy jakiekolwiek inne wymyślone przez nas hasło reklamowe) zostanie w ich głowie. Nie od dzisiaj z kolei wiadomo, że obecność w podświadomości przyszłego, ale jeszcze niedoszłego klienta to podstawa w udanym marketingu.